Jag tror jag har landat

Nu var det ett bra tag sedan jag ens kikade in här på bloggen. Det har hänt så otroligt mycket i mitt liv de senaste 3 månaderna så jag har haft lite svårt att ta itu med alla tankar och funderingar som bara flyger omkring i huvudet på mig.
Sen sist jag skrev så har jag i alla fall hunnit festa klart på Rhodos för denna sommaren, jag har flyttat hem, jag har sökt jobb och börjat jobba på lager igen, jag har träffat alla underbara människor här hemma ... jag tror faktiskt att nu har jag helt enkelt landat! Back to normal

Hur känns det att vara hemma? Jag vet inte hur många gånger jag har svarat på den frågan. Och likt förbannat så kan jag inte ens svara på den hur många tillfällen jag ens fått. Jag vet inte hur det känns. Ena stunden känns det helt underbart att vara tillbaka, veckodagar och helger existerar ju i alla fall - det hade jag nästan glömt. Mestadels så har jag kännt att det suger att vara hemma. Jag jobbar på lager 7-16 måndag till fredag.Det är ok men hur kul låter det i längden? Jag har bestämt mig! Jag ska ut och resa och jobbar enbart för att få ihop pengar till detta. Sen ska jag väl förmodligen plugga, och det blir absolut inte i Borås. Jag tycker inte att man som 20-åring ska nöja sig med att gå runt på ett lager och va nöjd med det bara för att man tjänar bra. En del nöjer sig väl med det men en sak som jag lärt mig av min sommar är att jag absolut inte kommer vara kvar på mitt nuvarande jobb, skaffa lägenhet och kanske familj i lilla skitiga Borås utan att ha levt mitt liv till fullo! (okej, egentligen gillar jag den här stan.. men nej..) Jag vill resa, bo i olika städer, jobba med något som man är intresserad av, träffa de mest underbara folk som man inte ens visste fanns.. ja allt det där vill jag ha. nytt nytt nytt. Inte vill väl jag sitta här och bli möglig tills jag dör. en tanke bara..

Nu sätter jag igång bloggen igen. Mest för att jag tycker att det är skönt att skriva, sen är det bara kul när man har läsare också. Nu har jag nog tappat de allra flesta. Men äh. Det är ju kul...

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0