för vem älskar inte myggbett ?

Inte är det jag i alla fall. hela benen är helt uppätna och det kliar så in i faen! Jag får försöka sno Josefins plats i sängen, eftersom jag ligger närmast balkongen så verkar de vilja ha mig! Och så har jag fått ont i halsen av airconditionen. ILLA! Annars flyter allt på, vi har det bra vi! Just för tillfället sitter vi på cafe kringlan och har ätit en god middag. Vi har redan börjat tröttna lite på att äta pasta varje dag (lagat av oss själva) så det här var en höjdare!

Igår var det fotbollskväll igen, vilket innebar att vi fick jobba på Bomerang pub. Jag går omkring och hoppas på att någon av managerna på barerna ska ringa mig (och josefin såklart, eftersom hennes arbete på papa ozo blev kortvarigt - vilket hon valde själv!). Jag lär få vänta till säsongen börjar på riktigt som sagt. Inget är som väntans tider, imorgon ska vi sola hela hela hela dagen! schönt.

Jag vet inte vad som har hänt sen sist riktigt. Vi har blivit bjudna på middag av vår vän Angelo som driver Boomerang, vi har storhandlat, arbetat, fixat, sovit, druckit en och en annan öl och ja.. haft det allmänt bra! Det har redan gått en vecka, men på något sätt så känns det som att vi har varit här mycket längre. antagligen eftersom det har gått i ett hela tiden och att de första dagarna gick åt till att leta jobb och lägenhet. Det tar lite på krafterna, så ikväll ska vi bara ta det lugnt. gå en sväng till gamla stan för att se det i kvällsljus och kanske spana in hamnen! I alla fall så ska vi hålla oss borta ifrån bargatan. haha. Vi gör vad som faller oss in och trivs med det! Blev dock ganska så avis på min mamma alldeles nyss då hon skrev att de ätit sill och potatis.. hur fasen ska man få till en riktig midsommarmiddag här nere? Vi har pratat med massa svenskar och förhoppningsvis kommer vi alla festa och dansa hela natten lång! vi får se vi får se!

Hörde att vädret hemma i Sverige inte var speciellt bra, här har vi 30 grader och klarblå himmel. varje dag. det ni! Håller tummarna för att studenterna klarar sig ifrån regn imorgon i alla fall.
STORT SPECIELLT GRATTIS TILL MATHILDA OCH EMMIE! ni kommer ha den bästa dagen i ert liv i vilket fall. love you guys!

Nä, du kilar vi hemmåt. peace



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0