Princess

Det var inte längesedan jag skrev men det har hänt en del. Jag har fått jobb! YES, två jobb inom loppet av tjugo minuter ungefär. När jag väl satte manken till var det inte så svårt. Man får inte vara så kräsen som jag vet att jag kan vara. På princess ska man vara glad och känna att man trivs med tillvaron, det gillar jag. Många skjulle dock skratta om ni såg ägaren. haha. cheesees. Han ser ut lite som en råtta, saknar en del tänder och förstör när han kommer ut och säger "tjenna tjenna" till folk. haha. Jag skrattade mycket åt honom igår, utan att han fattade åt vem eller vad. Och så är han halvalkis och kedjerökare också, låter det bra mamma? haha, Det är inte så illa som det låter så inget att oroa sig för. Men som sagt så har jag kanske inte lust att jobba där hela sommaren.

I tisdags "jobbade" jag som minglare på el corazon. Ägaren tycker att både jag och Josefin är glada och öppna tjejer så han erbjöd mig att stanna hos dem hela kvällen utan betalt - dock fick jag dricka så mycket jag ville (eftersom han visste att jag inte jobbade ännu) Eftersom alla andra kompisar jobbar så tänkte jag att varför inte. och det var helt okej. Då vi slutade runt halv fem på morgonen så fick jag reda på att en reataurang med namnet 4 stars sökte en servitris. Jag praktiskt taget sprang över till Colorado där jag visste att ägaren fanns. Jag fick beskedet om att infinna mig på restaurangen kl 17 dagen efter. Det var jag också. Saken var att jag skulle va servitris, jag skulle inte stå vid stranden i 5 timmar och dela ut flyers ... vilket jag gjorde. vid niotiden vinkade han in mig och sa att jag kunde få 3 euro i timmen, alltså 15 euro ungefär per kväll. Jag hade blivit lovad 30! Anledningen var att de inte hade kommit överens. pfft, Som ni förstår blev jag tokarg, sa att jag ville ha mina pengar och att jag inte tänkte komma tillbaka. Jag fick 15, och praktiskt taget rusade därifrån, sprang in på princess (jag hade pratat med dem dagen innan och de ville att jag skulle komma halv tio nästa kväll) Jag drog en nödlögn om att jag hade vart på sjukhuset, sprang hem bytte kläder och sprang tillbaka. poh! Jag arbetade ungefär 11,5 timmar i sträck igår natt. Inget att rekommendera precis. Nu ska jag i alla fall jobba på Princess till jag hittar något annat. Jag får lön varje dag (vilket är bra eftersom det är en pub som är känd för att ta pengar från arbetarna) och så länge jag får det kommer det vara helt okej att stanna.
Jag var inkastare igår, det kommer jag vara hela veckan.. förhoppningsvis kommer det nya arbetare nästa vecka och då kommer jag vara servitris. mycket roligare. det är inte riktigt min grej att vara inkastare, men de tyckte att jag var duktigt :) Det är inte många tjejer som är inkastare så det är lätt att stanna folk. Dock får man räkna med flertalet kramar och pussar på kinderna av fulla turister under kvällen. hua!

Förresten, Josefin hälsar. Hon börjar åtta varje kväll så hon har lite svårt att hinna blogga från min dator där vi har alla bilder och så. Jag kan ju säga att hon jobbar betydligt mer här än hemma! Men hon mår bra och jobbet går bra för henne också. Dock har hon en sjukt infekterat myggbett på foten.. titta bara!
ser inte speciellt skönt ut va?

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej på Er,

GRATTIS till jobbet Malin (sa ju det). Ibland får man faktiskt dra en vit lögn. Jossan gå till apoteket - ser inte bra ut.

Kram Lena & Lasse

2009-06-19 @ 12:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0