Det där med eurovision song contest ...

Jag slog på min lilla burk till tv för en stund sedan och av en slump fick jag på eurovision song contest (semifinal 2?). Jag måste bara få påpeka hur fruktansvärt löjlig jag tycker att den här tävlingen är, eller rättare sagt har blivit!  Ursäkta mig alla schlagerfantaster men helt seriöst, jag får ont i både öron och ögon av programmet. Jag minns det som igår när jag var mindre och det var dags för melodifestivalen, det kändes spännande och jag gjorde egna poängblad så jag kunde bedömma låtarna och gissa vinnare hit och dit. För att inte tala om den stora finalen, euuropafinalen. Då fick man vara uppe extra länge och jag missade inte en minut av sändningen. Och vad hände sen om jag får fråga? Det är väl en sisådär 5 deltävlingar, en semifinal och en final i sverige.. sen är det ytterligare 2 semifinaler i europa! och SEN ÄNTLIGEN kommer den stora finalen som består av att grannländer går ihop och röstar på varandra. Ursäkta min negativitet, men fyfan! det är inte ens värt att slänga ett öga på dessa hittepåprogrammen. jag bojkottar det i alla fall! Tacka vet jag den gamla goda tiden!


/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0