hur var det man gjorde nu ...

Jag får väl börja med att säga hej och berätta varför jag överhuvudtaget valt att skapa en blogg.  Jag har försökt dra igång ett par bloggar förut, men har aldrig riktigt insett charmen med det hela och lagt ner det efter bara några dagar. Jag gillar själv inte att läsa bloggar där man enbart får läsa om vad personen i fråga har gjort vareviga dag. det är ju kul med lite variation i en blogg - och just därför har jag valt att INTE blogga. eftersom jag märkt själv att det inte vart något vidare intressant att läsa om. men nu vet jag att mina nära och kära vill veta vad jag sysslar med när jag är borta, det är ju bara en bonus om andra hittar hit också! Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva mig själv för er. jag tycker man ska skaffa sig en egen uppfattning om människor. Bilden nedan tror jag kan vara en ganska bra beskrivning om hur jag är;


glad sprallig och lycklig för det mesta - gillar att vara mig själv


Till saken. den 3 Juni om exakt 27 dagar åker jag till Grekland för att jobba, till Rhodos. Historien bakom den här idén är kort, så jag kan lika gärna dra den för er. Jag och min vän Josefin var på semester på just Rhodos för ca två veckor sedan. vi fick smak på livet där nere och lärde känna några riktigt sköna människor, både svenskar och greker. de tyckte nästan allihopa att vi skulle komma ner i sommar för att arbeta. Någon dag efter att vi kommit hem så ringde min vän till mig och frågade "vafan, varför åker vi inte?" och det besvarade jag med ett "duu.. jag har inte den blekaste".  Och i det ögonblicket visste vi båda vad vi ville, så det var bara att boka en biljett och nu är det inte långt kvar till vi åker. Det finns en hel del saker att fixa och det är ganska tajt om tid. Saker får ordna sig på vägen, det enda jag är lycklig över just nu är att jag ska på ett äventyr utanför Sverige och att jag slipper jobba på ett svettigt lager ännu en sommar. man lever bara en gång!

förövrigt så var det min fina kusin (tankarsomsatelliter) som hjälpte mig att skapa den här bloggen. mitt tålamod är verkligen inte det bästa, så hon agera frågepelare och vips så hade jag en sida. layouten ska givetvis ändras till något mer roligt när jag lärt mig ite hur det funkar. kom gärna med tips.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0