man kan ju undra vad jag är rädd för!

Jag har haft en riktigt härlig kväll med Viktoria och Emmie denna afton. Vi frös halvt ihjäl då vi kikade på fotboll, men åkte sedan och hyrde film och tjötade bort ett par timmar. Det är lätt hänt må jag säga, det insåg jag i alla fall när jag sneglade på klockan och såg att den redan var 3! Nu ska jag berätta att jag bor på landet, jag älskar atmosfären här men det finn en sak som jag avskyr med att bo mitt i skogen. Det är nämligen så att då jag kör hem på kvällen eller natten när det är mörkt ute så får jag för mig att det skall stå människor bakom vartannat träd. Inte spöken eller så, mer välsdigt äckliga och hemska människor med stirrig blick.Jag förstår det inte själv. Vilken människa skulle hitta hit mitt i natten? Det är något läskigt med skogen alltså, men kan inte sätta fingret på vad det är. Mitt skräckscenario är att en kväll/natt kommer den där lilla tjejen från "the Ring"-filmerna stå mitt i vägen och bara titta på mig. Tänk er själva .. långt stripigt kolsvart hår, håliga mörka ögon, vitt smutsigt nattlinne och barfota. FYFAN! Jag hade förmodligen drabbats av panik och inte vetat vad jag hette eller vart jag skulle ta vägen. Frågan är varför jag skrämmer upp mig sådär! Mitt botemedel är i alla fall att dra på musiken på högsta volym och bara vråla med i texterna! Det får en att tänka på annat. Och så får man ju inte glömma att låsa alla dörrar i bilen....


annars är det ganska fint här om kvällarna!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0