m e m o r i e s w i l l l a s t

Jag har varit tokig i Takida sedan jag gick i ettan på gymnasiet. Numera kan jag nog inte kalla mig tokig i dem, men jag har kvar en stor passion! Jag minns min första konsert jag var på med dem - in i minsta detalj! Vi hade en spårad förfest hos marikas kompis och stog precis längst fram som tokiga när de över 2 timmar försent kliver upp på scen. Jag och Marika kunde varken stå eller gå dagen efter på grund av för mycket headbangande och för att vi blivit tryckta mot staketet - och detta var på militärpalatset i Borås - dvs ingen jättestor publik bakom, men ändå! jag hade skydd av min dåvarande nummer ett, så jag var väl lite mer skonad än Marika. Men vad gjorde det att vi hade ont när vi fått se dem live - och Marika hade fått sig ett plektrum och vi hade fått röra vid deras händer. haha! Andra gången jag såg Takida var på XoY i Borås. Även då stog jag längst fram och vråla som en tok. Jag minns mycket väl när sångaren Robert kastar ut sin handduk (JA, som han torkat svetten med) och jag får tag i ena änden... Men det fanns någon som fick tag på den andra änden i samtidigt som jag. Dragkampen slutade med att vi rev handduken på mitten och vi skiljdes åt som bittra fiender! Men vi hade ju fått varsin del i alla fall, min del fungerade fint som haklapp resen av kvällen. tredje och senaste gången jag beskådade denna vackra grupp var i Lisebergshallen, också då med Marika och dåvarande. Vi hade grymt bra platser, vid sidan av men ändå längst fram. Jag passade på att svimma minuterna innan de skulle upp på scen, så vi förlorade vårat ställe.. Men konserten var tokigt bra i alla fall! Jag är faktiskt sugen på att se dem igen. Någon som hänger med ?

hör och se, lyssna och lär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0