running through the love game

E-ämnen. Det där är tydligen inte bra för kroppen, inte alls bra faktiskt! Efter en 11 timmar lång arbetsdag så hade min mamma fått med mig på en föreläsning om tillsatsämneni mat. Jag var redan ganska sliten (och hungrig!) efter en lång dag, men en timmas tjötande från en gubbe skulle jag väl kunna klara av! Det enda var ju att denna mannen malde på från klockan 18-20.30 - JA, i två och en halv timma. Det var lagom skämmigt att sitta på första raden och nicka med huvudet. Det var omöjligt att fokusera och mina ögon vägrade vara öppna. jag hörde väl ungefär hälften av det han sa mellan mina nickningar, men jag lärde mig i alla fall att E-ämnen kan bidra till både hjärtinfarkt, mjölkmage och bitestikelinfektion. Och mycket mer än så också för den delen, det är inget vidare alls, fett ska vi ha. fett i mänder. bort med tillsatser och in med fett. Det är tydligen där det går fel för många, de gör tvärtom vilket går åt helvette för kroppen. så nu vet ni det.
En liten tanke bara.. På en föreläsning så är det kul att få höra fakta, men som föreläsare kanske man inte ska stå och berätta hur man gör sås eller gratinerade grönsaker, och inte heller borde man rabbla E340, E456, E678, E900, E450.. i ungefär tre minuter i sträck. Det blev lite väl mycket kalabalik i hjärnan av alla de där numren.
Men det jag lärde mig kommer jag säkert få till nytta. tack föreläsar tommy. det där gjorde du halvbra!

slänger upp en gammal goding som jag blir på otroligt bra humör av. nu väntar min ljuvliga säng på nattbesök. ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0