bajs

jag hade nästan glömt hur det var att byta bajsblöja. det är ju skitäckligt. jag har aldrig hållt andan så länge som jag gjorde för en stund sedan. säkert rekord. så länge som man håller andan när man byteer blöja lyckas man bara med om man ser en delfin under vattnet. då tar du nästan livet av dig för man vill inte upp och ta luft (vi volontärer "snorklar inte runt" så som turisterna och har därför nästan aldrig snorkel på simturerna).

Äntligen kom mamma Nicky hem, har haft Madison sen 9 imorse, och nu är klockan tjugo i sju. lång dag och jag är helt slut för jag fick ett svantesson/samuelsson-utbrott och började tvätta och städa helt hysteriskt då Madison sov och när hon vaknade så fick hon helt enkelt hjälpa till. hon stökade mest ner i sitt rum medans jag totalmöblerade om i hennes garderob men hon tyckte det var kul i alla fall. för ett svantesson/samuelsson-utbrott innebär inte bara att man städar/tvättar hysteriskt.. man dansar sjunger och låter hysteriskt samtidigt också. och vi ska inte tala om köket. jag gick fram som en ångvält över alltihopa! om man får se min mamma och mina två mostrar städa, baka göra vad som helst tillsammans så känns det som att risken är stor att sånt här inträffar. eller så beter man sig bara allmänt konstigt. jisees, här lämnar man ut familjeangelägenheter. men det är ju bara för att jag har en sån himla underbar släkt. I alla fall så kan ni ju gissa om Nicky var glad nu när hon kom hem och såg hur fint det var?! jag var lite orolig att hon inte skulle säga något alls för i vanliga fall så kan hon vara rätt förvirrad och stressad av sig och inte lägga märke till saker. men nu tackade hon mig riktigt ordentligt. Av madison fick jag en bajsblöja, inte lika uppskattande! nu ska jag vidare på portparty a k a goonparty. hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0