DDC

Jag har inte riktigt förklarat vad den här volontärgrejen går ut på känner jag. jag har undvikit detta för att det känns som om inlägget kommer bli en mil långt och ingen kommer vilja läsa ändå. men jag ska försöka vara kortfattad:

Vi är/var 12(tror jag) volontärer när jag kom hit. Man arbetar 4 morgonpass och 1 eftermiddagspass i veckan. ett morgonpass innebär 7-30-12.00 och e.m 11.45-16.00. vid morgonpasset så blir man indelade i tre olika arbetsgrupper som kommer att rotera runt på tre olika ställen under dagen. ställe 1: the board walk; här är din huvudsakliga uppgift att hålla utkik efter delfiner, svara på frågor om besökarna ställer några.. helt enkelt hålla koll. ställe 2: Discovery Room; här är man inomhus och visar alla fiskar för folk, svarar på frågor, sätter på en film i vår lilla "bio" osv. ställe 3: The Can; rast. Vi är 30 minuter på varje ställe och roterar så hela dagen. På eftermidagskiftet är man ensam volontär och varierar då mellan att stå på "the board walk" och att vara inne i discovery roomet. så enkelt är det. lätt som en plätt! varje morgon så hjälper man till att städa, tömma papperskorgar osv. Så fort en delfin kommer in i interaction zone så har man en i varje grupp som är "runner" vars uppgift är att se till så att alla besökare snabbt kommer ner till stranden. jag vet inte hur kul det låter, det här är bara ren fakta. men ni förstår ju själva hur kul det är när jag säger att jag aldrig mer vill åka hem... haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0