hejhallå

här sitter jag igen. madison är eftermiddagsnattad och jag har inget speciellt för mig. vädret är nämligen inget vidare här. Det är bra väder var tredje dag ungefär. inget att hurra för, men det är ju trots allt mitt i hösten nu. det här vädret hemma hade vart det perfekta vårvädret.. men jag har redan hunnit bli bortskämd med värmen så här sitter man och klagar! hittils har jag spenderat dagen på delfincentret, fick ett fint besök av Levy som kom och visade upp sig. Vid tiotiden kom Nicky och lämnade av Maddie, så jag gick på dubbelskift. barnvakt och volontär skall icke kombineras märkte jag ju. men det var kris, och i kris så funkar det hur bra som helst. Träffade på två jättehärliga svenska människor på centret idag. Inga, 84 år från Sverige som bott i Bunbury i 20 år, och hennes Bror som var på besök från Sverige. Det roliga är att jag och Inga bor nästan grannar. haha. så nästa vecka ska jag och maddie upp och fika hos Inga och hennes man. riktigt trevligt, hon var störtskön. Jag fick även reda på att det finns ett "svenskt" gäng som brukar hänga. känns som fel ord att säga "hänga" när det handlar om folk över 50... men det var så Inga sa och då säger jag det också. Kan inte tro att hon var 84 bast. hon verkade inte äldre än min farmor och min farmor är fortfarande ung i mina ögon :)

cheeses. jag ska nog ta och städa upp i köket nu. göra familjen  en tjänst. de har så himla mycket att göra båda två så jag får dåligt samvete om jag bara ska ligga på soffan och sova bara för att Madison sover. när jag kom hem från Perth i söndags kväll så var hela deras uteplats borta. haha. ännu en impuls? det kommer nog bli svinbra när det är klart. jag gillar att den här familjen får impulser och verkligen får det klart inom rimlig tid. oftast är en impulsfamilj bra på att börja på nya idéer var och varannan helg och det slutar med att ingenting blir klart och allt bara ser förjävligt ut. här händer det faktiskt grejer. som den där morgonen då jag vaknade av att Phil rev halva köket.. när jag kom hem på kvällen så var det nästan klart och nya hyllor och skåp var uppsatta. det kallar jag oplanerad planering!

okey, see ya!


längtar tillbaka till första veckan när det var vaaarmt och skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0