vilken energi

Okej. Det är tusen gånger lättare att börja en dag på delfincentret än att börja den med Madison. vilken gigantisk energi den lilla skiten har. just idag. jag orkar inte. för det är dagen efter en kareokekväll och då är man lite småtrött. även lite ledsamt att jag frågade två gånger igår kväll när jag skulle stiga upp idag, ändå satt jag vid tv:n medan Nicky sprang omkring här i en timma. en timmas sömn, värdefullt. Madison sitter så fint och leker med sina skor så jag får lust att somna i smyg. men det kan jag ju inte. I eftermiddag, eller vid 11.30 faktiskt är det dags för simtur och vid 15.30 igen har jag Madison. och DÅ kan jag sova! för då sover hon. jag säger då det, tackar gud för powernapsen man får här. jag tror vi alla lever på powernaps faktiskt.

På tal om simtur. igår hade de en gravid tjej med sig på båten. det klämde på henne en våtdräkt och hon plaskade säkert omkring jättebra. nu till det roliga: Hon skulle ha fött sitt barn i förrgår. hon var alltså en dag över tiden och klämmer på sig en våtdräkt?? och hoppar i vattnet och simmar med delfiner?? ni kan aldrig gissa vad som hände när de kommer tillbaka till land? det är nämligen så att bada i vatten och sprattla omkring sätter igång maskineriet. vattnet gick. haha vilken sensation. de fick slita av henne den där jädra våtdräkten och snabbt dra iväg mot sjukhuset direkt från delfincentret. sjukt roligt. men jag tycker hon var lite osmart, samtidigt som jag älskar hennes inställning! De på båten vart glada i alla fall. Det är nämligen så att Delfiner drar sig till gravida kvinnor på grund av att de hör dubbla hjärtslag. det har med moderskänslor och sånt att göra tror jag. så ser ni en gravid kvinna så sätt ner henne i vattnet så kommer det definitivt komma fram delfiner runt omkring henne. det är konstigt. Delfiner drar sig också till handikappade människor. de känner liksom av människor. delfiner är helt fantastiska djur. javisst.
den här bilden är givetvis tagen från internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0