shobree

mycket tänk nu. jag måste säga upp mig från min resturang, definitivt. jag gav det ett försök, men det är ungefär som att jobba gratis. just nu jobbar jag precis alla dagar i veckan, men fredag till söndag jobbar jag som hårdast dvs i resturangen. jag tjänar inte på det för fem öre och jag blir helt slut i kroppen av det. till exempelvis var både knän och rygg av efter att ha rensat land i två och en halv timma i söndags. rensa land, ni hörde rätt. servitris = rensa land och skrubba golv. det matchar inte det hör ju vem som helst!

man måste vara poositive, som min gamla tränare hade sagt. det är jag, imorgon fixar Nicky och jag mitt CV tillsammans och sen på fredag är det off to town till varenda ställe som finns :) ser fram emot det faktiskt. jag vet inte om jag nämnt att både jag och sebastian fick jobb på "chicken factoryn" här i Bunbury. det är som det låter, man jobbar med döda höns så att säga. det såg ganska drastiskt ut, men hade vart en bra erfarenhet. jag tappade all lust att jobba där nu. söker mig hellre till en farm i så fall om jag skulle känna att jag vill ha mitt andra visum. det vill jag, så det blir att ställa sig på kö till det så får vi se framåt sommaren (vintern för la suede) om det blir något. just nu så trivs jag fortfarande bra här i familjen, snart har jag vart här i exakt sex månader. dubbelt så länge än vad det var tänkt. jag är glad att jag stannade. jag förstår mig inte på folk som tvivlar på att resa såhär. det är så himla värt allt, vilka upplevelser man får vara med om. snälla människor ÅK om ni kan. nu tappade jag tråden. kanske för att jag är helt slut i hela kroppen. sovmorgon till tio imorgon, det är lika med guld dessa dagar. hoppas det blir fint väder imorgon så jag kan spendera dagen på stranden med mini och hundarna. hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0