ursäkta då!

får man inte kalla en fest för libanesfest? är jag rasistisk då? tydligen. jag ursäktar mig, min chef hade ingen libanesfest. Utan det var ett födelsedagskalas med bara libanesiska gäster (bättre så?!). Jag kände mig ganska malplacerad mitt i denna jättelika folkmassa i alla fall. Jag fick minst sagt någon slags chock när klockan passerat 13. Jag stog vid disken och arbetade på som vanligt och på ungefär en sekund så fylldes hela köket av människor som sprang omkring med mat, och de skrek på varandra och jag trodde det skulle utbryta slagsmål när som helst. Bara för att jag har ingen aning om vad de pratar om eftersom de alla pratade libanesiska och libanesiska låter väldigt aggresivt i mina öron. inget illa menat, svenska låter ju konstigt för dem också. Jag hade i alla fall roligt över hur mycket de tycktes skrika på varandra under hela kalaset. väldigt intressant att iakta! och maten var god, trots att jag bara hann provsmaka några få rätter. Jag hade fullt upp med att springa runt och servera folk. pjuh!

det var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0