Bunbury

Jag ska alltså åka till Bunbury, det tredje största staden på australienska västkusten (dvs inte i närheten av Sydney, Melbourne osv, hajar ni vart?). Mer än så vet jag inte just nu, inväntar med spänning på datum då jag ska få åka iväg. Jag avskyr att vänta, jag blir otålig och nedstämd och tror att allt kommer gå åt helvette så kommer jag sitta där med hela världen förfallen runt mig. Men det hjälper ju inte, så jag väntar snällt vidare och får vara nöjd med det "EXCELLENT!!" jag fick i senaste mailet från familjen jag kommer bo hos.

Jag känner att jag borde berätta om staden jag ska spendera mina tre månader i. Men det kan jag tyvärr inte. För jag har vart för lat och ointresserad för att ta reda på något. lat för att jag kanske är lat eller har för mycket annat att göra, onitresserad för att jag är rädd att bli besviken om det inte blir av. Genom bilder har jag i alla fall förstått att Bunbury består av: en sjukt lång strand, delfiner, klippor med stup på minst 10 meter rakt ner i havet, en fyr eller liknande som många besöker... jag hittar även bilder på tornados. tänk om jag skulle få uppleva en sån. usch.  men varsegod och njut av bilder på mitt blivande äventyr...




The Dolphin Center


 


Egentligen så har jag inte så stor koll på vad jag har gett mig in på som sagt. Men det är ju då som det brukar bli bra också. Till exempelvis Rhodos. Vi åkte iväg lite på vinst och förlust. men vi vann, jättestort. Hoppas på guldmedalj den här gången också...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0