dillsill

jag åt dillsill och knäckebröd igår. det var väldigt väldigt gott och smakade sverige. Phil hade vart iväg på IKEA i Perth i helgen på jobb, och då passade han på att åka förbi IKEA! där har dom tydligen en hel våning med mat, importerad från sverige. Nicky hade ringt och tvingat honom att köpa en burk sill eftersom hon visste att jag gillade det sedan vi var på "danska midsommarfesten". Han var förmodligen ganska skeptisk till sillen eftersom han köpte med sig en liten ynka burk hem. det slutade med att vi alla tre (Phil Nicky och jag) stod runt burken och käkade som galningar.  den varade inte länge med andra ord - men visst, en burk är bättre än inget! om bilen lagas innan veckan är slut kanske man skulle ta och tvinga med sig Sibban till Perth och göra hela IKEA osäkert. fast det första jag ska göra när bilen är lagad är att uträtta miljoner ärenden i stan först så vi får väl se hur det blir med det. jag får nog helt enkelt ta och använda mina ben och GÅ in imorgon, det tar ju trots bara en halvtimma.. men det jobbiga är ju att gå hem sen, eftersom det är mat som ska inhandlas också. men men nyttigt för mig!

idag har det inte hänt mycket alls här. Jag sov så länge jag bara kunde, jag var rätt så klarvaken redan vid 8 imorse, men jag tvingade mig själv att somna om bara för att jag kunde! jag hade ju tänkt uträtta massa ärenden på stan, men som sagt så har bilen gått sönder. efter en fin promenad till stranden med vovvarna så började jag sortera bland Nickys smycken istället. hon har vart smyckesförsäljare förut och hela hörnet/hallen utanför mitt rum är helt prooooppfullt med smycken. det är verkligen hur mycket lådor och grejer som helst så jag tänkte överaska och försöka sortera i alla fall lite grann eftersom hon pratat om det så länge. det är ganska så svårt faktiskt för jag fattar inte vad som är dyrt och vad som är billigare. jag försöker gå på utseende. jag har väl sorterat kanske 1/10 och jag har redan fyll hälften av säljesboxarna. snacka om att det finns msycken för flera tusen i det här huset, kanske på tiden att någon börjar sortera och sälja lite grann

vi har nyss käkat middag och det blir väl tv resten av kvällen. schönt schapps


det här är Jenny. Koreanen med världens skönaste personlighet. hon kan inte beskrivas, hon måste upplevas. jag kan sitta och lyssna på henne i evigheter och skratta ihjäl mig åt allt hon gör och säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0