Margaret River

I lördags åkte jag och Sibban till Margaret River. det är västkustens gensvar på vinfarmar kan man säga. det är vingårdar precis överallt, och fina grottor man kan gå in och kika i. fantastisk natur osv osv osv. planen för dagen för ganska oklar men det var kul i alla fall. vi hittade inga (läs:letade inga) jobb som var en anledningarna till att vi faktiskt åkte dit. men MR kom hem med massa nummer i alla fall! och det kostade dyra pengar att gå in i grottorna så det får vänta ett tag. Sista stoppet på vår dag var i lilla lilla lilla Gracetown, vi åkte genom denna lilla byn och vidare ut till ingenstans. det var jättefint och solen var i stort sett nere. Det var synd att bilen inte startade när vi skulle åka därifrån. jag fick panikångest, men man kunde inte göra så mycket mer än att skratta åt det kanske. vi fick helt enkelt börja knalla efter hjälp. efter 15-20 minuter så kom vi i alla fall till ett hus där en lustig karl var snäll och körde oss tillbaka till bilen och fick igång den.. men det efter att jag stått och visat mina hundögon för honom alldeles för länge, han förstod väl inte att han skulle kutat ut i bilen så fort vi kom istället. jaja. slutet gott allting gott. jag vill aldrig mer åka till gracetown, det finns inte ens teckning på mobilen. måttligt irriterande. här är bilder i alla fall..



vinträd efter vinträd. det var finfint.

mycket kossor och mycket får här nere!



jag har fler bilder på mobilen. men jag hittar inte min sladd just nu. det betyder att jag behöver städa mitt rum. men det kan jag ju ta en annan dag. jag har viktigare saker för mig idag. som att vara ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0