500 kr fattigare

men oj vad skönt det känns att få veta att man inte klagat i onödan... En titt på halsen och doktorn garanterade halsinfektion, och så fanns det massa blod där också från allt hostande eftersom infektionen gjort halsen sårbar (försöker översätta direkt från engelska och ser att det låter sådär bra, men så sa han typ) han kände på ryggen och magen och sa att jag hade urinvägsinfektion, jag fick kissa i en burk. det är nog det värsta som finns ungefär, det är som om man får prestationsångest eller blir nervös eller något, för är det alltid svårt trots att jag de senaste dygnen sprungit på toa minst 3 gånger i timmen. svaret på det får jag på några dagar, men ändå fick jag antibiotika som kommer ta bort alla infektioner jag har i kroppen, inklusive urinvägsinfektionen trots att jag inte fått den 100% bekräftad. men eftersom jag fått det titt som tätt det senaste så är jag redan säker på att det är det så jag är glad att jag fick tabletter. 2 dagars vila och 4 tabletter om dagen i 5 dagar och jag borde vara fult frisk igen. jag tycker jag har vilat mestadels av tiden sen jag kom hem från Bali, förutom då jag sprungit efter sketongen.. men det är inte speciellt ansträngande. Nicky såg helt förstörd ut när hon hört vad doktorn sagt och hon inte fixat en annan barnvakt veckan som varit. men det var ju inte så lätt för henne att veta hur jag mådde när jag sagt att jag mår bra liksom. igår sa kroppen emot och tur var väl det annars hade jag säkert inte gått till doktorn på en vecka. nu ska det bli skönt att bli frisk, framförallt att bli kvitt värken som jag jag har i hela kroppen. lite fotbollsvm och glass på det här så kommer jag redan känna mig bättre.

just det, på tal om 500 kr fattigare... ett läkarbesök för mig här i australien kostar 64 dollar, allstå 400 kr ungefär, och medecin för 100 kronor till. men hallå? 400 kr för ett läkarbesök som tog 5 minuter? aeh, tur att man är försäkrad!

något som gjorde mig på jättebra humör nu när jag kom hem var att se att min systers artikel om hennes viktnedgång blivit publicerad på viktväktarna.se. mäkta stolt är jag över hur duktig hon har varit och är. http://www.viktvaktarna.se/success/art/index.aspx?sc=17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0