det där med barnprogram...

På måndagar har jag oftast Madison från klockan åtta på morgonen till fem/sex på eftermiddagen. en dag som denna när jag samtidigt tvättar och städar huset så sitter hon någon timme framför barnprogrammen på tv. jag fattar verkligen inte. vad hände med alla kul barnprogram som fanns när jag var liten? nu handlar det om lerfigurer, broccoli och ett salladdshuvud.. rymdfigurer som är så dåligt gjorda att jag vill stänga av tvn och nyss handlade det om en jätteutvecklingsstörd kille som satt i en fåtölj och försökte prata.. inget emot utvecklingsstörda och det är väl bra för barn att se att alla är olika, men hallå? vad får man ut av det där? en kille som sitter och skriker något osammanhängande i fem minuter med en grimaserande "frisk" människa bakom sig. det kanske bara är australienska barnprogram som är så här extremt dåliga. det enda som är bra är att dom sjunger "ABC" och räknar till 10 ibland. hmm. back to work, tjapps.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0