okej, då kör vi...

dags för bildbomb. ni har bara fått se Sibbans bilder hittils och jag har knäppt över 700 st själv... här är ett urval;

första dagen spenderade jag ensam eftersom sebastian inte kom från Sydney förrän sent på natten. såhär ser ett par fötter ut efter att ha gått vilse i 35 graders värme och regn i två timmar. jag fick ta taxi tillbaka vilket tog 30 minuter.. så jag var verkligen helt vilse, hela vägen tillbaka var jag svinförbannad på mig själv och mina onda fötter och lovade mig själv att aldrig försöka gå genvägar på främmande ställen igen.

en av gatorna i Kuta på kvällen.

vi åkte iväg till Nusa Dua en dag. först blev vi helt körda tll fel ställe. vi hamnade på en strand som enbart var till för vattenaktiviteter, vi förstod inte speciellt mycket någon av oss. vi bad taxichauffören att köra oss till den "riktiga" stranden och vi hamnade här. på en strand där det inte fanns något hav i närheten och det var inte alls fint. Men vi gick och kikade lite grann och tog sedan en taxi tillbaka för som ni ser var vädret inte det bästa. men vi gjorde något av dagen i alla fall.

turist javisst!

Käk på en av resturangerna i Kuta.

Tempel, Portar liknande den på bilden och statyer ser man överallt på Bali

Någon var väldigt vit och det var inte jag...

Mopedisterna var precis som i Thailand. Precis överallt och alla visar noll respekt för varandra. Vi såg ingen olycka förrän sista kvällen. eller jag såg inte ens jag hörde bara smällen. tydligen hade en moped försökt köra förbi en Taxi och på något sätt öppnade föraren dörren eller något sådant och då kan ni ju föreställa er hur det gick. Mopedisten levde i alla fall och kunde resa sig upp direkt. men det lär ju ha gjort ont. är förvånad att det inte händer fler olyckor..

Staty när man kommer in i Kuta

Det fanns massvis med sådana här häst och vagn taxis. personligen tycker jag det är djurpågeri och får ont i magen av att se dessa taniga hästar dra omkring på tunga människor. man kunde tydligt se att hästarna var olyckliga då de stog på "stationerna" mer huvudet ner i asfalten och en del såg ut som om de knappt orkade stå upp. de kan väl åtminstonde använda större och framför allt starkare hästar till sånt här. det kanske inte finns stora hästar på Bali, men då får de ge dem mer mat så de får mer muskler. punkt slut!

Det här är alltså en MARLIN. en svärdfisk. folk kallar mig alltså för svärdfisk. ska man ta det som en komplimang eller inte tro? malin är ett killnamn i indonesien också om ni ville veta.

fullmåne från Gilli trawangan.

när man är sjuk får man skåla i apelsinjuice..

efter en fin vecka på Kuta, så spenderade fyra dagar i denna sängen på Gilli Trawangan. den kanske ser skön ut men jag hatar den. dåliga minnen. mycket synd eftersom det trots allt var en fin bungalow vi bodde i. men det uppskattar man inte riktigt i det läget.


får fortsätta lägga upp bilder imorgon. nu har ni ett par stycken i alla fall. jag måste sova, för jag tänkte nämligen gå upp klockan halv tre inatt och kolla på Australien-Tyskland. Jag måste ju heja på Australien nu när Sverige inte är med... vi får se om jag orkar. ska ha Madison från klockan 8 imorgon också. tur att hon sover lite på eftermiddagen så jag kommer få en powernap då. tjapps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0