forts..


stranden på Gilli Trawangan.  5-6 meter ut från stranden så fanns det hur mycket fiskar som helst, det var ganska strömt däremot så man gled skitlångt bort av att bara ligga stilla och titta. skithäftigt med fiskar men som sagt så var jag lite rädd också. dom är ju så äckliga om dom kommer för nära...

hemlösa katter fanns det gott om. Sibban kände väl att han var tvungen att göra en god gärning..

mycket populär lek bland barnen, att flyga drake.

mm. jordgubb

här har jag förmodligen blivit frisk! eller bättre i alla fall..

alldeles fantastiskt härligt hörrni.

fiskare. alla på ön var troligtvis muslimer, och säkert 70 % var fiskare. (alltså jag vet inte, det är vad jag tror). På Bali är 90% hinduer (fakta!) och de gillar inte alls muslimer. hinduerna säger att muslimerna eller "folket från Java" kommer till Bali och gör vad som helst för pengar, luras och har sig. speciellt med turisterna då... våran taxiguide som vi hade sista veckan sa till och med att de lätt dödar för pengar och att han inte var speciellt förvånad över terroristatackerna som bali drabbades av 2006 och flera hundra människor dog i Kuta...



på den här lilla ön hade dom inga bilar alls, bara häst och vagn. och ännu mindre och klenare hästar än i Kuta. usch.

solnedgången bakom träden


rainbooow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0