35 grader

det är rätt varmt här kan man ju lugnt säga. tack gode gud för att de har AC i detta huset. annars hade jag inte vetat vart jag skulle ta vägen, och då ska vi tillägga att jag inte är speciellt klen vad det gäller värme. som de flesta andra så går det ju inte annat än att älska värme. men just nu värker bara huvudet och jag är trött. det var ju som att gå upp mitt i natten här trots att klockan var 10 på morgonen australiensk tid. vatten vatten vatten, jag vet.

i detta nu sitter jag här och svettas, och har precis lagt Maddie för att sova. tänk er, jag har nattat en unge! eller nattat och nattat. dagsnattat. och så skulle man sätta på en blöja också. jag blev lite konfunderad, för ska man knäppa dom bakåt eller framåt? det blev framåt tror jag, kunde inte riktigt med att fråga hur man satte på en blöja, det är ju inte så att jag gör det dagligen.. Det gick bra i alla fall, och blöjan satt fast. nu har jag 2,5 timme för mig själv här, borde tryvka i mig lite mat. men det första man tappar i värmen är ju matlusten! men men, jag vill ju inte svimma av här mitt i alltihopa. Ska till stranden i eftermiddag tänkte jag. eftermiddagssolen kanske är lite snällare än den här dagsdjävuln. men det är underbart. det är inte alla dagar man får dra isär persiennerna och se klarblå himmel och palmer utanför fönstret...


Jag fick mig en kort visning av stan. Det var en väldigt pluttig liten stad, ca 30 000 invånare i själva city. Men hur mysigt som helst. det ser ut som i en film. gator upp och ner och fina hus överallt. jag fick till och med se två kängurur. dom var dock inte 2,5 meter höga. och koalabjörnar finns inte på västkusten tydligen, det växer fel träd här. så jag får åka till östkusten om jag ska kunna klappa en.. tyvärr!

ska ta lite bilder på mitt nuvarande hem också så ni får se folks. ha det bra och god morgon på er kanske man får säga?...


Madison. ni ser ju att det är omöjligt att inte tycka om henne. Hon har tydligen precis kommit in i trotsåldern, inget som jag märkt av ännu. hon har vart så snäll så och ett plus att hon somnar fort så man slipper dalta och ha sig. en riktig liten solstråle



Kommentarer
Postat av: victoria

sååå söt! tur du hade;)

2010-03-01 @ 08:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0