8 mars. update 5?

Det är otroligt vad tiden går fort. kom precis på att jag vart här över en vecka, bara typ 12 kvar eller något. haha skämtåsido. Har smällt i mig en god carbonara made by me myself ikväll. Jag kände att jag var skyldig familjen en middag eftersom jag bara kommer hit och äter känns det som. det gör jag inte riktigt kanske.. men ja. skitsamma. maten togs emot med öppna armar och de verkade gilla det!

jag har totalt glömt bort min lilla "läxa" som jag har till imorgon. typiskt. nu kommer jag ligga här och blanda ihop massa siffror innan jag ska somna. jag hatar att inte kunna svaret på en fråga, jävla skit. jag vet i alla fall hur det ser ut när en delfin föds. den kommer ut med svansen (eller vad kallar man det? stjärtfenan kanske!) först. så åker mamman omkring med bebisen så ett tag och sen så poff! så slinker det ut en minidelfin. eller ja, den är faktiskt ca 1 meter och väger omkring 20 kilo. det är inte så mini det inte! och vet ni vad som mer är lite halvkul. delfiner sover aldrig helt, de ligger med huvudet på ytan och låter halva delen av hjärnan vila så att de samtidigt kan hålla utkik efter fara. tänk om man hade levt i en sån smart kropp va!

Något mer som är roligt är också att trots att delfinerna lever i det vilda och själva bestämmer när de kommer till stranden har alla varsitt namn och man kan identifiera varenda en, oftast genom att bara titta på fenan på ryggen. spännande är det! så ni vet. ciaos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0