Dolphin

Det var dags för min första dag på delfincentret idag. Igår kväll var jag nervös som ett as! verkligen nästan illamående, jag brukar inte känna sådär inför någonting. så jag vet inte riktigt varför det kändes så himla dåligt, det var i vilket fall helt extremt! Jag hade som vanligt svårt att somna, så blir det ju när man slappat och sovit för länge i ett par dagar. Trodde jag skulle mastodontförsova mig, så givetvis vaknar jag flera gånger under natten och letar frenetiskt efter telefonen. hatar den dära känslan och det är jag nog inte ensam om. Jag kom i alla fall upp vid 7 (okej kanske tio över då!) och slängde i mig två toast och satte iväg på cykeln. Det är ca 4,5 km till delfincentret så det tar 15-20 minuter att ta sig dit. När jag kom fram så blev det som det alltid blir när man är på något nytt ställe. man har ingen aning om vart man ska, man blir förvirrad och går och sliter i alla dörrar som finns. detta resulterade i att jag kom försent i alla fall, och svettig som en gris kom jag fram till rätt dörr. ingen skada skedd, och jag plus 3 ytterligare volontärer startade vår inskolning. det gick galant. Jag har lärt mig massor om delfiner med risken för att överdriva, vad vill ni veta, fråga experten. haha! nej, jag har lite hemläxa att lära mig till imorgon. Dagen gick fort, man är på centret normalt sett mellan 7.30 - 12.00, emellanåt får man ta s.k eftermiddagspass. ÄH, jag vet inte så mycket än. Men det kommer nog bli bra ändå ska vi se!

Går allt som det ska imorgon så är jag färdigutbildad volontär. kommer bli grymt tror jag. lovar att komma upp med ett inlägg om hur hela den här volontärgrejen fungerar och så vidare. men just nu känner jag att jag själv inte har någon vidare koll på det här. mycket info som ska in i huvudet. min hemlängtan är värre än någonsin, haha jag visste det! vet också att den kommer gå över i veckan så det är bara att bita ihop. looots of love, ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0