en sak som man vill men inte kan!

Idag har Maddie varit en riktig sketonge! Hon har gjort precis allt hon inte får OCH bajsat i Phil och Nickis säng. jag som har fobi för bajsblöjor.. hur ska jag hantera en tvååring med bajs i händerna mitt i en dubbelsäng? det blev ungefär såhär: jag bar henne mellan långfingrarna ungefär, så långt bort från mig som möjligt raka vägen till duschen och så fick vatten och tvål sköta resten. Emellanåt skulle jag bara vilja låsa in henne i ett litet skåp och låta henne sitta där ett tag och sedan ta ut henne när hon är normala snälla barnet igen. men det skulle ju inte vara så himla snällt. det är väl inte så lätt när man är liten. jag blev faktiskt så irriterad på henne efter detta att när hon frågade vart Tessie var ( den lilla hunden ) så råkade jag säga "she's gone forever". men det fick jag äta upp. det var inte riktigt meningen att hon skulle höra mitt svar och det var ju skitelakt sagt. haha, jag har verkligen varit världens sämsta barnvakt idag. jag käkade till och med upp min macka så fort att hon fick typ en smula av den. (som sagt så ska hon alltid smaka av precis allt man äter). När jagvart snäll och vikt ihop alla handdukar och lakan och la in dem i ett skåp.. så kommer hon och förstör mina högar jag kämpat med medan hon sov, när jag plockar ut ur diskmaskinen håller hon på att ta livet av sig själv av alla knivar som stack upp ur bestickkorgen. när jag gör som hon vill så har det ändå vart fel. hajar ni?

Det tog ett litet tag innan vi fick ordning på varandra idag. innan det blev som vanligt. har ingen aning om var som hände med någon av oss, men det gick helt enkelt inte att komma överens! så småningom blev det bra igen, vi lekte jage och delfiner så det stog härliga till. hon är trots allt urhärlig, och ni kan ju bara gissa hur mycket jag lär mig om barn varje dag! jag trodde aldrig att jag skulle kunna "hantera" ett barn på ett såpass bra sätt. Jag har faktiskt blivit överöst med beröm från Phil och Nicky så det är ingenting jag bara säger.. och jag känner mig skitstolt!

det är faktiskt mycket spännande att använda mina lurar till datorn,
det är även mycket populärt att spela musik i dem och sitta och digga med!
notera ännu en gång min sovbindel runt magen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0