nanny

"oh you're the new babysitter". Det är jag det. Maddie har haft ett par stycken genom sina snart 2 år. Många tror att hon har ont av det här, att jag är nr 16 som bor här. så man känner ju sig inte speciellt speciell måste jag erkänna! haha. Men jag tror det är rätt bra! Hon anpassar sig så lätt till olika människor och jag tror att om man har en och samma barnvakt/nanny/aupair för länge så är det lätt att barnet eller barnen till slut tyr sig mer åt nannyn än sina egna föräldrar. och det är verkligen inte bra. Det är ju inte fel att byta ut sin barnvakt varannan månad liksom om det skulle behövas. Det är klart att det blir en trygghet om man hade haft en och samma, för alla nannys beter sig ju inte likadant. det är en svår fråga det där. Jag tror i alla fall att i så pass ung ålder, innan förskola och allt sånt så har barnen inte ont av lite ombyte vad det gäller nannys. skitire! det jag skulle berätta egentligen var att när jag presenterar mig för nya människor på delfincentret eller andra "bekanta" så får jag höra att "oooh you're the new babysitter". jag tycker det är lite småkul i alla fall!

Maddie har precis somnat, jag borde göra detsamma. huvudvärken är ett faktum! det är otroligt varmt ute idag, inte en endaste vindpust.. det går knappt att vara ute i trädgården! synd att jag inte kan smita iväg till stranden idag! det hade vart en perfekt dag för det. Får trycka i mig lite glass istället så jag kyls ned en smula. det är synd att klaga på vädret faktiskt, men när man druckit fem glas vatten och det inte hjälper så blir det irriterande. maddie var lite småjävlig idag också. det var liksom ingenting som var bra och maten var hon inte nöjd med heller och det resulterade i att hon åt upp halva min nudelbox, så här sitter jag och är hungrig nu också! wellwell. man kan ju undra ve det är som är grinig idag? haha...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0