onsdag

första officiela volontärdagen (utan en handledares hjälp) idag. känns mycket bra, men jag tokdeckade lika fort som Maddie när jag kom hem. och då är man trött ska jag säga er! men efter en sisådär 45 minuters sömn så är jag tipptopp igen, väcktes av att mamma ringde på skype. tackar gudarna för skype ännu en gång. hur bra är inte det då! härligt med en liten pratstund i alla fall. dagen på centret lallade på a normal takt, det hände inte så mycket idag. mer än att jag lärde känna folk ännu mer. gud så skönt egentligen, att kila ut på stan ikväll med ett par av dem kommer bli awesome. det är tydligen någon stadsfestival som startar idag inne i centrum. ska bli kul att se vad det har att erbjuda.. OM Phil kommer hem i tid. jag har lärt mig att klockan 16 lika gärna kan vara kl 17 emellanåt. så hinner jag så blir det B-town ikväll!

Jag har haft lite otur på delfincentret, delfinerna har nämligen inte velat dyka upp i veckan. Centret har ingen kontroll över när eller om delfinerna kommer varje dag. historien är lång om varför delfinerna kommer just till Koombana bay, där delfincenret ligger. Men nu är det tider då mammorna föder sina kalvar, och detta brukar engagera minst ytterliggare två delfinbrudar så det kan vara en anledingen till att de inte har besökt stranden. det har även blåst en del och det kan ha en bidragande orsak eftersom fisken (läs:maten) kanske inte existerar längs stranden just nu. Men jag svär och lovar att imorgon kommer de säkerligen dyka upp, för jag ska ha Maddie hela dagen så jag kommer inte vara där. det skulle vara typiskt. Jag fick åtminstonde  s e två delfiner idag, men de kom aldrig in till stranden, de hoppade glatt förbi kanske 50 m ut i havet. det räckte för att göra min dag fulländad :)


känner mig inte som den här måsen längre i alla fall. det känns skönt!
(någon halvt utstött som jagar och jävlas med alla andra
för att man inte har några vänner)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0