pepsi och bränt fläsk

pepsi och bränt fläsk har aldrig doftat bättre. Pepsin luktar väl inte så mycket, men fläsket (mitt eget) insmörjat efter en dag i solen är fan en av de bästa dofterna jag vet. det ger hela utomlandskänslan sin finish. och den här låten spelas och sjungs så fort jag får tillfälle. töntigt va! Idag hade jag ledigt (till en början i alla fall) och jag vaknade inte förrän klockan 11. uuunderbart att få sova 14 timmar i sträck, för ja.. jag somnade redan klockan 9 igår kväll. härligt för mig! Blev smått förvånad men lycklig över att få tala med min man sådär på morgonkvisten. det är ju trots allt ganska stor tidsskillnad så det är inte lätt att få ihop en skypestund. Jag vill förresten prata med alla därhemma, jag visste att jag skulle få extrem hemlängtan typ.. direkt. den kommer gå över. men att inte få prata med alla godingar varje dag som man är van vid är hemskt till en början. well well, snart är det helg och folk är hemma på dagen och då kan man prata som in i!

Jag var vid stranden idag, äntligen! Det såg ut precis som bilden något inlägg nedan, helt tomt. sen att det i stort sett var sandstorm kanske kan ha vart en bidragande orsak. meeeen, bara känslan att ha en hel strand för sig själv så långt man kan se är värd att ta tillvara på. så jag trotsade sandstormen.. i kanske 5 minuter, sen fick jag ont på hela kroppen av all sand som flög i 90 km/h. jag fick gå och hitta ett litet hål i en buske och lägga mig där, väldigt obekvämt.. men jag hade fortfarande stranden för mig själv. vad gör man inte?! försökte till och med bada men när jag hållit på att dö två gånger så gav jag upp, jag fick nöja mig med vatten till vaderna (som i och för sig kan räknas som upp till naveln på grund av monstervågorna). efter någon timme i mitt lilla hål så kom jag på att där kunde jag inte ligga utan solkräm, bra malin! mycket bra gjort när du har en sol stor som afrika lysandes på din nakna kropp! därav det brända fläsket. värst har jag bränt mig under näsan? jättekonstigt ställe, galencrazy illa.

När jag begav mig hemåt igen så fick jag akutpassa Maddie, jag är inte förvånad. de är rätt så roliga i den här familjen. alldeles förvirrade emellanåt, därför passar jag in så bra! Det där med spontanitet är bra, sen kan det också bero på dåligt planerande och helt enkelt för mycket att göra och för lite tid. menungen sov och jag lekte med hundarna i trädgården. sen hörde jag någonting inne i huset, snacka om att jag blev lite småskraj. så jag gick in och kolla och höll fanimej på att skita ner mig. där stod en tant som jag inte hade en aning om vem det var. shittans i brallan! Det visade sig vara Nickys mamma, och jesus tack gode gud att det inte var en psykopat! det måste vart rätt kul att se båda våra ansiktuttryck när vi såg varande. jag menar.. jag blev inte mindre fundersam när hon sprang iväg när hundarna kom in efter mig och såg henne. haha. jösses, det skrattade vi gott åt sen.

jävlar, jag skriver en hel bok. jag ska återgå till min pepsi som förresten är min andra idag. jag kommer få betala övervikt på planet hem för min kropp men skit i det. ciao


okej. det ser kanske inte så farligt ut. men det var det!

OM INTE ANNAT! så kan ni titta på mina solglasögon som också blev drabbade av sandstormen. och så kan ni inspektera mina nya fräknar, de dyker upp så fort jag tittar på solen!

Pose (till Lena på jobbet, eftersom du gillar de dära puta-med-munnen-poserna).
ni andra kan titta på hur skönt jag har det. haha!

fin utsikt från mitt lilla krypin på stranden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0