second swim

Idag var jag på min andra simtur, fortfarande bara tillåten att vara på båten. en till och sen så är det jag som plaskar först av alla! Idag var det sämre väder än igår så det var svårare att komma i kontakt med delfinerna, elelr rättare sagt upptäcka dem och komma tillräckligt nära för att göra dem intresserade. Jag lovar att jag ska sno bilder från "the frenchies" som vi kallar dom, ett franskt par som volontärar, från igår. De fick även med den talande/sjungande delfinen på film, så så fort jag får tag i ett usb med dessa så ordnar vi det. men som sagt. jag hade med mig kameran idag, de gånger jag hann ta kort blev inte speciellt bra. man ser oftast bara vatten vatten vatten vatten och fena vatten vatten vatten fena. MEN för att bevisa hur nära de verkligen är så visar jag i alla fall dessa:





fick idag även se hur de jagar sin mat. Det är rätt farligt att hoppa i vattnet nära dom när dom jagar såklart, så vi stog på båten och tittade och det var grymt fascinerande när de hoppade omkring i vattnet hit och dit. woh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0