torsdag

Det har varit en helt perfekt dag på delfincentret. Vi hade två långa besök av delfiner och det var fullt ös i hela viken hela dagen. de var som galna där ute, och riktigt kul när alla turister blir sådär extremt nöjda! Det var lite jobbigt att gå upp imorse däremot. Kareokekvällen var skitkul, dock lite för mycket vin för min del. Inte "malin-för-mycket" men för mycket för att kunna vakna pigg och alert idag. men upp kom jag i alla fall. Blev besviken över den inställda simturen idag, får förmodligen göra klart allt nästa vecka. imorgon har jag eftermiddagspasset, alla säger att det är sjukt tråkigt så det är ingenting jag ser fram emot. man är nämligen helt själv då man har eftermiddagspass, det är inte lika mycket turister efter lunch så det enda man gör är att vandra omkring mellan de olika stationerna i stort settq. jag får väl skaffa mig en egen uppfattning men förmodligen kommer jag tycka preciis som alla andra. men jag är ledig båda lördag och söndag och så har jag en kul kväll att se fram emot. igår bestämde jag tydligen att vi skulle ordna Barbeque på stranden imorgon kväll. kommer bli hur bra som helst!

här är lite bilder från dagen:


första besöket. den här delfinen heter Levy och är en ständigt återkommande besökare

levy visar upp sig för oss

Här är ett praktexempel på hur delfiner gör när de verkligen vill visa upp sig. de glider långsamt runt och visar magen och då vi människor blir förjusta så snurrar de ännu mer på kroppen. tittar ni nära så ser ni att han till och med visar tänderna :)

en meter ifrån en 2,5 m lång delfin. inte illa känsla inte

någon random konstig brud =P

Tamar Steph och Shaun i något som kallas för the can. en av platserna man sitter och chillar på några gånger om dagen.

Här är vi stationerade på boardwalken. här har man som huvudsaklig uppgift att spana efter delfiner, ta hand om besökare och svara på frågor om några ställs. Här kan vara en pina att stå framåt lunch när det är 35 grader och noll procent vind.

Mia och Steph posar litegrann på boardwalken

den här fisken är skitlurig, omöjlig att ta på allvar!

Foto taget inne i själva discovery centret. ett delfinskellet

skellettet ovan kommer från en strandad delfin som inte gick att rädda. Denna delfinen hade en baby i magen, denna babyn! Den är ca 3 månader gammal, delfiner är gravida i 12 månader, och man ser redan då form, fenor, ögon och mun på fostret.

besök 2. såhär står vi uppradade i vattnet när delfinen kommer in i våran zon. det är väldigt viktigt att delfinen är det som får bestämma. skrämmer vi eller retar upp dem så blir det fara istället för nöje - eftersom de är helt vilda.

Big Nick. En av de största besök som delfincentret faktiskt har, hon är 3 meter lång.

RÄTT NÄRA så att säga. det är en sådan obeskrivlig känsla så jag vill bara stoppa tiden och aldrig gå därifrån!

spaning spaning

den enda bilden som lyckades bli hyffsad innifrån stranden. sådär ser det ut när de hoppar omkring därute. oftast är de upp till 8-10 stycken tillsammans. kan ni förstå att jag längtar tills jag är färdig med träningen så jag kan få hoppa i och plaska med dessa fantastiska varelser??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0