bikeride

efter dagens barnskötande (jag har bytt min första bajsblöja i hela mitt liv idag, det gick mot förväntan bra trots min panik när maddie lite lugnt sprang omkring och sjöng "poop poop maddie poop oopsie poop") så tog jag min cykel och gav mig själv en sightseeing runtom staden. jag hittade ett mangroveträsk, vågade inte åka in i det dock. fick veta se att det borde jag ha gjort eftersom det finns massa fina fåglar och sånt där inne. men jag blev lite rädd. istället hamnade jag på den så kallade "walk it Bunbury" en cykel och gångväg som går runt hela Bunbury förmodar jag. jag vet inte riktigt men jag kom rätt långt, var ute och virrade i nästan 1,5 timme. snacka om att jag är helt slut. gjorde mig lite god pasta med carbonarasås utan bacon och champinjoner haha och en pepsi på det så var jag klax max för sängen... imorgon ska jag ha Maddie, och sen resten av veckan är jag fri. vet inte om jag ska v ara glad eller inte, vem ska jag prata med då? haha. stranden kommer förmodligen vara det som lockar mest. så får jag väl passa på att uppdatera bloggen den här veckan för sen så blir det nog lite annorlunda upplägg i mitt aussie-liv. lite mer att göra och förhoppningsvis ett par vänner på köpet. nu är det skypetajm. ciao


utkiksplats till minne av någon båt som förlist här för längesedan. det gav en fin vy över bunbury, bilderna blev inte riktigt rättvisa härifrån!

mangroveträsk nedanför trappan, det är träd som växer ut vattnet eller sumpmark

den här vägen skulle jag alltså cyklat enligt Nicki och Phil. det får bli en annan dag, jag ska erkänna att jag tyckte att det var för läskigt. haha. vem vet vad det kan vara för djur där inne!

det här. det ä najs!

Det här är "pig island". vid bunbury så går det in som en vik, och i denna viken så ligger den här  lilla ön. den fick sitt namn för det sägs att en bonde en gång flyttade ut sina grisar till ön för att rädda dom från någon sjukdom. Men grisarna försökte simma iland, men dog allihopa. och det sägs att man fortfarande kan höra grisarnas tjut emellanåt. scary va?

HÄR kan man bo!

fyrelise

den här bilden tycker jag beskriver hur det ser ut i Bunbury. liksom westernaktigt, filmaktigt. eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0