viva la bunbury festival

jag är nyss hemkommen från den så kallade festivalen. det var himla kul och jättetrevligt, dock inte en endaste liten droppe alkohol drucken! men visst dansade vi som tokar i alla fall. Festivalen, eller ska vi kalla det gatufesten var ungefär lika stor som om det hade vart fest på allegatan (borås) mellan högskolan och rondellen. alltså väldigt väldigt kort och litet! men så är det ju ganska så litet här också. men jag blir så fascinerad! Här njuter folk av att ha kul och ger fan i vad alla andra tycker. det är helt fantastiskt att en artist på scen kan få flera hundra människor stå hand i hand och sjunga med i "australia will still be my home" (eller vad den nu hette). På en torsdagskväll i Borås har folk svårt att klappa händerna eller vara med på "allsången". what the heck, såhär ska det vara! det blir så himla go stämning bland alla, pyttesmå som jättestora!

Anledning till denna tidiga hemgång, klockan är strax över 23 här, var för att folk ska upp imorgon, några var trötta och de som stack iväg till spritaffären runt åttatiden ikväll såg vi inte röken av senare. de sitter säkert och glömmer bort tiden någonstans och har det bra. jag hoppade snällt in i en taxi och begav mig hemåt jag också. Är rätt skönt att vara hemma, fötterna värker efter mina tappra försök till salsadans! taximannen var förresten supertrevlig, jag fick åka gratis. när jag tog fram plånboken så sa han bara "no worries, welcome to australia". alltså såna människor är ju för härliga! faktiskt.

måste erkänna att jag var lite smånervös när de här karlarna satte igång att dansa och slåss med knivar så det slog gnistor om dem.

sen så sparkade de på varandra, nästan. lyckades inte riktigt få en superbra bild på det hela men här ser de lite ut som apor i alla fall

salsatanter. där snackar vi skaka rumpa!

Janina och Steph från Tyskland. kartoffels'

riiktigt bra artist. han härmade de flesta sångare utan någon som helst ansträngning såg det ut som. skitkul!

holding hands. det var inte många som inte höll handen under den här låten må jag säga.
killen i blått heter Gaudi (stavning?) och härstammar från Israel.

sängen nästa, man blir helt slut av att volontära, passa barn och dansa salsa! Just det, glömde kanske säga tt festivalen faktiskt heter något i stil med "viva la bunbury". Det är salsainspirerat så jag har sett mycket latinorumpa skaka loss ikväll. haha! stadsfestivalen fortsätter veckan ut och imorgon är det massa hästtävlingar så jag ska förmodligen ha maddie hela dagen och hela kvällen. vi får se sa vi. med hästtävling menar jag sånadära gallopptävlingar! äsch. det är väl inget intressant för er att veta.

imorgon har jag sovmorgon till halv nio. yes!


Kommentarer
Postat av: Ruthan

HEJJA BÄSTA SVANTE!

Nu är det min tur att kommentera dig. :)

2010-03-10 @ 17:51:40
Postat av: Fritte

Så du har träffat två kartoffels, härligt för dig :D shake'a du rumpa med? :D miss u

2010-03-11 @ 21:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0