bara lite irriterande

När jag lämnar över maddi för dagen
, dvs när Phil kommer hem runt halv sex sex, så vill jag bara ha lite lugn och ro. lyssna på musik och glida runt på internet eller vad som helst bara jag får vara ensam. Detta går oftast inget vidare, för min lilla solstråle älskar att vara i mitt rum. hon gillar att slänga min telefon i väggen, sitta i mitt knä helst PÅ datorn, hon testar alla mina skor samtidigt, kommer med leksaker väskor diskborstar? allt hon kan få tag på in till mitt rum och stör MIN egen tid på dagen. hoppa i sängen, leka frisör (det är rätt okej att bli pillad i håret däremot), äta på mina hörlurar, rulla runt på golvet, ta tag i allt som hon inte får ta i som till exempel min sminkväska, kameran, parfymflaskan (ajajaj!) osv osv. jag kan hålla på hur länge som helst. suck. nog för att jag gillar henne, men man behöver få lite paus ibland. egentligen borde jag ta det som en komplimang, att hon faktiskt gillar att vara med mig. men.. för fem minuter sedan stog hon och skrek åt sig själv i spegeln och just nu så sitter hon praktiskt taget limmad till mig och läser en bok. varje gång hon bläddrar så måste jag flytta på datorn för halva boken måste tydligen vara under den. puh! nu stack hon, yes lite ensamtid. haha!


hur söta barn än är så kan de faktiskt gå en på nerverna ibland. här plockar vi ur diskmaskinen, Maddi gillar dock att springa runt och gömma tallrikar och bestick och tycker det är jättekul när jag måste leta upp dom. liten sketonge!
såhär ser det ofta ut. alla djur ska helst vara mitt i gröten också!
ni skulle garvat ihjäl er om ni skulle se de här två leka. det är svinkul. tessie är helt galen och påminner frymt mycket om min egen lilla skit där hemma. saknar min egen vovve! tur att jag har två här, och en go katt. kan inte förstå att jag hatat katter så enormt innan. de är ju rätt okej ändå. om man känner dom och dom är rena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0