jag liksom längtar efter att få laga mat

ursäkta att min blogg inte längre är en reseblogg, det är mer en nannyblogg. men jag reser ju inte och är alltid barnvakt så det är väl inte så konstigt! jag har en riktigt underlig känsla i kroppen. jag liksom längtar efter att få laga mat. det har blivit min hobby, det är nästan så att jag blir besviken om det finns mat över sen gårdagen som är sparat till Madison. jag har nog slagit i huvudet, eller så är det bara så att någon slags dold passion för matlagning har börjat gro inom mig...

jag har mycket att planera, så mycket att jag inte planerar någonting alls för tillfället. jag måste kolla över hur många jag bjudit in till min BBQ på fredag (här i australien är det faktiskt skitstort att fylla 21, så man måste ju fira. kommer kännas tomt utan mina vänner där hemme dock!), jag måste tvätta, packa och fixa en mindre resväska till Bali, jag måste be mamma skicka ner lite viktiga saker som jag inte har med mig hit för att jag egentligen skulle åka hem om 10 dagar, jag måste åka och handla mat till min födelsedagsmiddag med familjen som är på torsdag kväll, samt handla mat till på fredag, jag ska fixa mitt internationella körkort helst innan bali... ja det äär mycket! jag måste också bestämma mig för om jag ska åka till Perth på lördag eller söndag. har egentligen lovat Janina att möta upp henne och hennes pojkvän i Fremantle (del utanför perth, poppis för backpackers). men jag känner att jag måste städa och packa ordentligt innan jag ska åka någonstans. så omständig är jag. vi får se. får kanske ta tag i min tankeverksamhet, liksom tvinga igång den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0