måndag och två veckor kvar till Bali.

Just nu väntar jag bara på att tiden ska gå fort fort fort till den 24 Maj. jag ser fram emot den dagen mer än min egen födelsedag. kommer bli tråkigt att inte fira min dag på vanligt sätt.. så det är ju inte så konstigt att man tycker såhär. hade jag haft råd hade jag bannemej hoppat fallskärm! men det får väl vänta ett par månader skulle jag tro. well well. Idag har jag och Maddie sprungit omkring och städat. man städar vansinnigt mycket i ett hus som detta. helt otroligt. är glad att jag fick lite sovmorgon eftersom jag var uppe och tittade på Pocahontas och törnrosa igår?! helt sant, släckte ner runt halv fyra på morgonen. snacka om att det är lätt att vända på dygnet. ska aldrig mer sova längre än 10, "okej". hade hoppats på att få lite solning i eftermiddag med det ser ganska så dåligt ut på den fronten. Det är ganska varmt, men molnigt och då är det också kallt i vinden. jag kanske ska skura golven istället... för det är ju precis lika roligt... rastlös blev jag, ska roa mig med att titta på lite nya bilder som jag fick av Zac innan han stack vidare. Zac och Sibban dom asen är i Sydney nu. jag vill också vara där. uäääääh.


Canada, Tyskland, Frankrike och England.

stackars lilla Shaun blev tejpad. de hittar på sånt här ibland, det är rätt kul att titta på men jag vaxade nästan bort Shauns ögonbryn när jag skulle hjälpa honom loss. Rätt roligt att se hur glad Zac är i bakgrunden. haha

Bild från min andra vecka här i Bunbury, på "viva la Bunbury" eller vad den festivalen nu hette.



Det har ju hunnits med en hel del Fitzzie-kvällar.

Steph och Jag på simtuur.

Här har ni Tamar och Bev. Bev är långtidsvolontär och kallar alla för "my love" skitgullig är hon.

another happy day at the beach

volontärgrupp. tänk att vi var fler än såhär när jag först kom hit. nu är vi högst 5 volontärer varje dag, knappt det. en gång var vi två :( men jag kommer komma tillbaka under en annan högsäsong. helt klart!

Här ser ni Peter som ger delfinen en liten fisk. vi matar inte delfinerna som kommer in till stranden, vi ger dem ett par hundra gram fisk som ett tack för att de kommit in och hälsat på oss. detta är ingenting i jämförelse med vad de behöver äta varje dag, upp till 15 kg fisk.

Laura och Sylvain.


Det här är en del av "discovery room", där vi har olika akvarium och så har vi en "upptäcktspool". här ser ni Sylvain när han förmodligen tagit upp en sjöstjärna. de små barnen älskar när man står och pekar och visar alla sniglar, snäckor, sjöstjärnor, sjögurkor, "the sea urchin" (har ingen aning om vad det heter på svenska) osv osv.

det var det det. off to.... something else.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0