ny vecka fint väder bra dag

hallue. har precis avslutat min dag, såhär på kvällskvisten! sitter just precis nu och tuggar på turkiskt bröd och tittar på solnedgången från mitt fönster. brödet är gott och seolnedgången är fin. vad mer kan man begära efter en dag med full rulle? drog mig upp tidigt imorse och tog över Maddi. Vid nio skulle en koreansk tjej komma hit, hon ska se efter Maddi medan jag är på Bali är det tänkt. problemet är att hon inte kan göra någonting. har aldrig sett efter ett barn, kan inte laga mat, kan inte tvätta och hon kan fan inte diska heller. och så kom hon inte förrän kl 11.. hon kanske inte kan klockan heller! så Nicky och Phil är lite tveksamma på att lämna dessa två själva så jag skulle typ kolla läget. haha jag som själv knappt har koll på vad jag gör. Hon följde efter mig som en råtta och till och med när jag gjorde maddies lunch så stod hon som en hök och illstirrade på allt jag gjorde, så jag undrar bara hur svårt det är att skära lök tillexempelvis. hon är ändå 24 bast.... bra att hon vill lära sig, men jag kanske är lite fel människa att lära sig av eftersom jag oftast luktar mig fram när jag lagar mat. skitbra knep men hon förstod inte riktigt mitt koncept. och "hur passar man barn", väldigt bar fråga faktiskt. jag har ingen aning, man gör det bara. nästan varenda människa borde väl ha det i blodet lite grann tycker jag. vi får väl se hur det blir, hon ska väl komma hit några mer dagar. maddie verkade tycka att hon var helt okej i alla fall så då får väl jag också tycka så!

annars så! jag längtar till Bali. det är exakt tre veckor kvar. gud vad härligt det ska bli. och tummarna hålls för att det inte ska bli något problem att skaffa nytt visum och så vidare. det var nog allt. på återseende kära vänner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0