said what what.

här i australien så spelar man inte så mycket fotboll. pratar man fotboll här så pratar man om australiensk fotboll och det är väldigt likt rugby fast i mer fjantig form. utan skydd och sånt där. alltså.. varför kallar man det för fotboll? bollen är ju inte ens rund? det är ju inte boll ens. det är .. jag vet inte vad det är men inte kan det kallas för boll i alla fall. jag tycker man ska sluta kalla rugby och den här andra sporten (kallar den andra sporten för jag vet att "australiensk fotboll" existerar i Grekland också") för fotboll. bara sluta. men just det. här spelar man cricket också. det ser skitlätt ut, men det är faktiskt svårt. se här på dom små pojkarna och Nav när dom leker cricket.


man är många fler än 4 egentligen såklart. så är det en som kastar en stenhård boll mot han som håller slagträt. som i brännboll fast en person kastar åt en. om man missar bollen och får den på sig gör det jätteont, om man missar bollen och den kastas förbi så ska den där personen bakom ta den. sen har jag inte fattat mer. dom springer fram och tillbaka mellan konerna ibland. på de stora planerna så springar man i en trekant. hur man räknar poäng och sånt har jag inte fattat än. kanske var det det här vi gjorde på gymnastiken med goe glade Jimmen ett par gånger. synd att mitt minne är som en guldfisks.

jag vågar inte delta i såna här spel-lekar. det är bara männen som vågar. hoho

han visar bara rätta svingen. vi tittar inte på magen, nej nej.

och här ser ni skillnaden mellan en vit engelsman och en brun australiensare.


men visst ser det härligt ut? vi andra är alldeles för upptagna med att sola. perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0