time to fly away

hello allaihopa!
Jag sitter här och fryser ihjäl om fötterna. det är svinkallt på golven, inne i huset också dessutom. det är varmare ute än inne.. är det normalt? man ska ju inte gå ut för att värma sig eller? dom har ju inga element eller något så det är ju inte så konstigt men idag är det väl kanske 116-18 grader ute och det blåser så det är sälert inte mer än 15 grader och då är det ännu kallar inne. min näsa är till och med kall. usch. det är pissväder, regn och åska vartomvartannat. det ska bli skönt att åka iväg, JAA jag är ju äntligen på väg! Jag är nervös för allt möjligt just nu. vi har inte fåt någon bekräftelse på hotellbokningen, jag har inte tänkt på att växla pengar, jag vet inte vad jag har packat ner och jag är mest av allt nervös för mitt visum. det SKA inte vara några problem alls att ordna det. men TÄNK OM det kommer vara något problem? då bryter jag ihop och börjar jobba i en fruktaffär på Bali i resten av mitt liv. kan någon därute bara hålla tummarna för att allt ska gå bra. jag brukar bli för nervös för mitt eget bästa, men jag visar det inte speciellt mycket. det syns däremot på min mage. den blir gravid, svullnar upp som en ballong. haha, innan jag åkte hit i februari var det extremt. från det att mamma och pappa lämnade mig hemma för att de åkte till Thailand så var den gigantisk - magen alltså. helt galet spänd. den försvann ganska så snabbt när jag väl var framme här och blev mera avslappnad. men nu spänner det lika mycket igen. haha, men denna gången vet jag väl att det kommer försvinna, ballongen alltså. tökigt ellör!

annars då. jag har packat klart och städat i mitt rum. Danielle är här och flyttar just nu in i mitt rum! min buss går från Bunbury kl 17.30, om 3 timmar cirka. vet inte riktigt vad jag ska göra fram till dess. titta på någon jättekonstig basketaktig sport på tv. jag förstår inte varför Australien måste ha så många "egna" sporter. de är snarlika fotboll, basket, boul och allt sånt. men det är samtidigt inte alls samma grej eller ens samma sport. jaja.

just det. updatsen kommer inte bli lika många och lika täta under mina veckor på Bali. Jag kommer verkligen inte sitta på internetcafé varje dag. men jag ska försöka göra mitt bästa och ge er ett par livstecken i alla fall!  följande dygn ser ut ungefär såhär: jag anländer till Perth ikväll runt klockan 20.45. På något sätt så ska jag försöka ta mig med buss till flygplatsen eftersom det är ungefär 90% billigare än att ta taxi, och jag har ungefär 6 timmar på mig att försöka med detta så det ska jag väl kunna fundera ut. Mitt plan lyfter 04.50 från Perth och jag landar på Bali, Denpasar, klockan 08.30 imorgon bitti. Jag kommer förmodligen vara dödstrött eftersom jag inte kommer sova fram till att mitt flyg går i natt förmodligen. Från Bali flygplats tar jag mig med taxi till Kuta, och till det hotell som vi försökt boka i förväg. eftersom vi inte fått någon bekräftelse så kan jag inte göra något annat än att gissa på att åka dit och kolla. annars får jag snällt bege mig ut på hotelljakt. det finns massvis av hotell i Kuta så förhoppningsvis kommer det inte bli allt för jobbigt. När jag väl hittat ett hotell/checkat in så kommer jag förmodligen slänga mig i havet eller något. ta det lugnt och inte göra någonting. Sibban anländer på kvällen, så jag har en hel dag i ensamhet. usch vad hemskt det är att vara ensam, men det ska nog gå. när Sibban väl anländer så vet jag inte alls vad som sker. vi får slå våra kloka huvuden ihop och helt enkelt planera våran Bali-vistelse förmodligen! vi är ganska överens om vad vi vill göra så det ska nog inte bli några problem. det låter bra va? är ni avundsjuka? rätt åt er ;P haha nej, jag ska bada lite extra åt er alla också. tjapps.


haha det här är nog världens fulaste bild. men det var ju kul!
here we gooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0