det är onsdag, det regnar och jag är ledig.

det kan faktiskt inte bli bättre än såhär. farmen har gjort något planeringsfel eller dylikt så den här veckan är/kommer vara extremt lugn. skönt för kroppen att få alldeles för mycket sömn tycker jag. en del taiwaneser blev tokiga eftersom de har två dollartecken i ansiktet istället för ögon men vafasen. vi jobbar så hårt annars så det här var ett bra misstag av cheferna tycker jag. är förmodligen ledig på både fredag och söndag också.

idag regnar det som sagt. det ska regna imorgon också. det är bra, för då blir inte brocolibladen så sega att dra av (jag är nog redan arbetsskadad eftersom jag tänker på brockolin det första jag gör på morgonen). det är skönt också eftersom det vart extremt varmt de senaste veckorna och så är det skönt för att jag med gott samvete kan ligga kvar i sängen hur länge jag vill. trots att jag hör att alla andra är ute i köket och lagar frukost så tänker jag faktiskt inte bry mig. hittade några bilder från en arbetskarat med. så härligt att jag har tid att lägga upp lite bilder!


lökfält.

rödkål

det här är "mama". Lemming som är en av de som vet mest på farmen och jobbat där ett bra tag. hon är helt underbar. trots att hon knappt kan engelska alls så skrattar man åt henne flera gånger om dagen!

trooor det är tomatplantor.

kul med handplantering... inte

July sitter på en brockoli? ja, de är små de där taiwaneserna hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0