halvdag

det fortsätter se lugnt ut på jobbet. jag är inte speciellt orolig över det, om någon vecka kommer vi jobba arslet av oss igen. Idag jobbade vi bara halvdag, tur var väl det eftersom första 3 timmarna så handplanterade vi sallad. handplantering är verkligen inte det minsta kul, man har mjölsyra i baksida lår och rumpa efter 10 minuter ungefär och det fortsätter pumpa tills man är klar. ingen av oss kommer kunna gå imorgon, eller använda våra tre fingrar på höger hand. då manhandplanterar går man med ett slags block med plantor, och så "rycker" man ut plantan med långfingret och pekfingret (precis som när man skojar med små barna tt man tar deras näsa), och så trycker man ner plantan i marken där en maskin redan gjort små hål i jorden och så trycker man till med tummen. föreställ er själva att gå sådär i 3 timmar så kommer ni också klaga på mjölksyra. Men vi var många personer idag så det gick snabbt, 3 timmar är väl inte så mycket egentligen. eller jo! när man handplanterar är det mycket.

i alla fall. allihopa slutade klockan 12 vilket var perfekt eftersom det är födelsedagsBBQ ikväll och jag har redan hunnit med en powernap på 45 minuter. snart ska vi åka in till Bunbury och handla mat samt plocka upp en fransk hobbit som ska våldgästa vårt tvrum i natt.

nu ska jag äta upp min megaportion med korv och potatismos. oh vad gött! hejs.


den här bilden är en perfekt besskrivning på vår kroppsställning dagarna i ända :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0