idag fick jag en minimachete i rumpan

yes. så är det. kanske inte precis just i rumpan, men på den. ingen större skada skedd dock. har ett rött streck efter kniven, tur att jag hade mina braiga arbetsbyxor på mig. sånt händer, vi plcokade kål. och kål har riktigt grov "stam" ska ni veta. så man måste ta i ganska så mycket, och idag varr vi lite för många som gick efter traktorn och hade enbart en rad var. otast går man emellan två rader och måste plocka på båda sidorna om sig. men idag var det inte så och jag lyckades böja mig ner samtidigt som tjejen bakom/jämte mig gjorde ett hysteriskt sving med sin kniv och där var min rumpa ivägen. otur. fast tur också. jag skrattade åt det, måste ha sett roligt ut! och det gjorde inte alls ont. däremot förra veckan så var det hela 3 olyckor med kniv. taiwan-eva snubblade bland brockolin och landade med tummen på sin kniv. detta resulterade i 5 stygn. evas syster taiwan-kathy högg blomkål men missade brockolin och träffade handleden istället vilket resulterade i 3 stygn. Italienaren Sergio är nog värst.. när man plockar kål så tar man tag "runt om" kålen ovanifrån så händer omsluter själva kålen. sen så måste man hugga hårt som sagt... han hade två fingrar i vägen. AJ! han liksom salade av sina två fingertoppar på tvären. så naglarna och även en bra bit av toppen försvann. han ville inte åka till doktorn men har precis börjat jobba igen pga smärta. det såg inte alls skönt ut. stackarn. så ja. att få en machete lite lätt på rumpan är ingenting mot vad som kan hända!


här har ni vår chef George, den stora bebisen. och Kristin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0