sholilooli

vilken helt fantastisk söndag! den är fantastisk enbart för att det var en superenkel dag, för att vi fick sluta 15.30 och för att vi var på farmen här i Binningup så vi var hemma 15.35. det är underbart när man kommer hem och känner att man har tid över. nu tittar vi på film (skräckfilm så jag undviker mest att titta) och Geomme hade bakat en supergod chokladkaka till oss när vi kom hem.

det var högsommar förra veckan. temperaturen nådde 38 grader i tisdags, det kom som en chock för kroppen och chefen skickade faktiskt hem mig från jobbet. Jag blir rätt knepig av solen om jag inte dricker vatten (som så många andra såklart) och när jag kände mig alldeles yr och svimfärdig kom chefen och srek på mig och slängde in mig i kylrummet med en flaska vatten. sen körde han hem mig och sa åt mig att sova. det hjälpte faktiskt, jag mådde bra efter bara någon timma. jag ska medge att jag kände mig klen, men det var faktiskt 3 andra som drabbades av solsting också. så jag var inte helt ensam om att slarva med vattnet. man lär sig av sina misstag. och efter 3 dagar av extrem värme så gick temperaturen ner igen till runt 25. det är fortfarande varmt, men inte SÅ varmt. så då fick ni veta det också.

usch. jag tappade motivationen att skriva. ursäkta att det blir tråkigt att läsa. återkommer senare :D byes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0