cabbage

jag fick en dags paus från brockoli idag. har sprungit runt med en minimachete och skurit blomkål och kål ( heter det bara kål, tror det). cabbage på engelska i alla fall, och jag har inte fattat att det är kål förren det gick upp ett ljus för mig i eftermiddags och jag plötsligt förstod vad det var jag arbetade med. då man arbetar med blomkål eller kål så är man ett par stycken som skär, man går bakom eller jämte en traktor som har stora lådor baktill. i lådorna står två personer och tar emot från oss som skär och de ska stapla dem inne däri. jag arbetade bakom en väldigt illalluktande människa idag och det var jobbigt för mig. det förstörde ungefär halva dagen för min del, för jag och lukter är inte alltid bästa vänner. inte för att jag luktar speciellt gott när jag jobbar i 30graders värme.. men det här var inte okej. så illa får man inte lukta. nu får jag dålig karma när jag pratar illa om folk. men tänk er själva 11 timmar bakom en alldeles för svettig man som förmodligen också behövt tvätta sina käder åtminstonde EN gång den senaste månaden. äsch. jag blev van efter ett par timmar. dagen i sig har förövrigt vart den långsammaste hittils, just för att jag inte är van vid att skära så stora tunga saker. men snart blir jag van vid det också. hoppas jag får någon som uktar godare framför mig nästa gång! nej usch, karma var det karma! jag är snäll egentligen.

jag har fixat min del av rummet också. känner mig genast mer hemma trots de vita väggarna och det gråa betonggolvet. haha, de låter mer illa än vad det är tror jag! jag är nöjd över att jag är här. trots att verkligheten slår mig i ansiktet emellanåt och jag funderar över hur det blev såhär?! hur hamnade jag här? på en farm. på andra sidan jorden. det känns fantastiskt. nu är det sovdags. ytterliggare en tidig morgon väntar. hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0