förresten

har jag nämnt att vi har en helt tokig chef. det är 110% hela tiden, han skriker ena stunden och sjunger för full hals nästa. de nya asiaterna ser livrädda ut eftersom de inte förstår ett ord av vad han säger. och han trycker in 11 personer i en bil för 5 när vi ska åka någonstans. han är helt underbar. om man tar honom på rätt sätt. bra och bestämd och samtidigt helt galen. det blir många skratt åt och med honom varje dag. jag arbetar med bra människor, nästan alla är bra. en del asiater kan dock inte ett ord engelska mer än "good" "bad" och "fuck off" eftersom chefen säger fuck tre gånger varje mening ungefär. typisk australiensk farmare som gjort för många år ute på fälten.

en annan rolig man som vi jobbar med (man är olika crew varje dag men under en vecka hinner man jobba med i stort sett alla) heter Woodsi, eller han kallas det i alla fall. han gillar Göteborg tydligen, och sa att jag var "queen of broccoli" min första arbetsdag. han har jobbat på tok för länge här tror jag. det är roligt att se honom peka finger åt broccoliplantor eller fält, och också roligt att lyssna på hans påhittade historier som till exempelvis handlar om när han var med i vietnamkriget trots att han inte ens var född då. han kom fram till mig häromdagen väldigt seriös och sa att när man skurit brockoli tillräckligt länge så blir händer och fingrar så starka så man kan slita ut hjärtat på någon, eller strupen. efter det tittade han på mig allvarligt och sa att det kan vara bra att kunna för en svensk tjej. sedan återgick han till sitt hysteriska plockande/skärande. jag som är inne på min tredje vecka klarar precis av två rader av grönsaker själv, en på varje sida om mig. han gör 4 rader, och ligger före mig. helt tokig man. men rolig. det finns så mycket roliga personligheter häromkring. en tjej från hongkong till exempel som tagit efter georges (chefens) språk alldeles för mycket. hon säger no ordet fuck/fucking 5 gånger varje gång hon öppnar sin mun. det är kul att lyssna på.

gud vad jag skriver. nu ska jag kolla film sen sova. ja, jag är medveten om att klockan inte ens är åtta än. men jag börjar kvart över fem imorgon och kommer nog i vilket fall slockna inom en timma god eftermiddag på er därhemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0