nytt hus

hello där. sitter just nu i MIN s ä n g. förstår ni så underbart efter att ha suttit på en madrass i ett supersmutsigt hus i tre veckor. yes, jag har flyttat. med personerna ni ser på bilden i inlägget under. Sinead (uttalas shenejd) Guilliame (uttalas Geomme) ville flytta från det stället vi bodde på tidigare, och de övertalade mig och Jools ganska så lätt att hänga på dem. vi bor numera i samhället Binningup i ett jättegulligt hus med tre sovrum, ett tv-rum (med tv som fungerar! och dvd! och soffa! och två fåtöljer! och till och med en braskamin) ett kök med köksbord och stolar och fungerande tvättmaskin och en dusch som man inte får elektriska stötar av. ja ni förstår, jag är överlycklig. det är några dollar dyrare, men fortfarande för billigt för att vara sant. och jag har ett rum för mig själv. jösses, det känns bra det här.

har jobbat en 12-timmarsdag idag och är helt slut, jag var svart när jag kom hem. Jag har blivit flyttat från farmen till ett annat ställe. jag fick sparken... haha näe, det fick jag inte alls. Jag och Sinead är så bra arbetare så vi fick hederuppraget att jobba på grabbfarmen varnannan dag. vad jag menar med grabbfarmen är att de håller på att fixa till en gigantisk ny farm, och grabbarna står och skyfflar sand hela dagarna, sätter in rör och vattenspridare osv. vår uppgift de dagarna vi jobbar äär att se till så att allt bli rakt. du står praktiskt taget och skriker om grejer ska åt vänster eller höger osv. väldigt slött och superenkelt jobb, kan vara skönt med lite avbrott från hysteriskt grönsaksplockande faktiskt.

vad annars tro. har en och en halv dag ledigt från och med imorgon lunch. känns skönt. Jools fyller nämligen 21 så vi ska ha en stor BBQ och fest imorgon kväll och som vanligt är jag en av de som ska hålla i allt. men det kommer bli kul! och skönt med lite fritid eftersom jag jobbat sedan i söndags.

internet verkar snabbare i det här huset. förhoppningsvis kommer det upp lite bilder i det här inlägget. jag ska ta bilder på huset, lovar. och på farmarna. hejs


det här är historia. tack och lov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0