vet inte

har ingen aning om vad jag berättat för er och inte. jag vet knappt vad jag pysslar med längre, det är mycket på jobbet. varmt och alldeles för mycket flugor. dagens höjdpunkt inträffar då man lägger huvudet mot kudden och somnar på två sekunder. låter det skoj? det är det också. jag är skitnöjd. nu har man lärt känna de flesta man jobbar med och det är härligt när man kan vara social på arbetet, skratta dagarna i ända eller ha en seriös konversation med någon. dock existerar ju talsvårigheter och lätt missförstånd eftersom många jag arbetar med inte har så bra engelska. men ju mer man försöker desto lättare går det. idag åkte vi tidigt tidigt till en farm som ligger näära Perth, ca en timma från Myalup där utgångsfarmen är. vi skar och packade sallad hela förmiddagen fram till lunch. jag visste inte att det fanns så mycket olika sorters sallad men nu vet jag. tyvärr vet jag bara namnen på engelska, så vi lämnar det där. sedan åte vi tillbaka till Myalup och handplanterade sallad. det var inte alls roligt och ryggen höll på att gå av. men jag hade turen att arbeta med våran helgalna chef som låtsasgrät i en halvtimma och tyckte att det var dumt av mig att inte äta tabletter mot pollen eftersom jag snorar så fort de blåser. jag hade inte en tanke på att det ens excisterade pollen här, trots att jag är medveten om att näsan rinner en del då jag jobbar. men har jag inte brytt mig om det innan så ska jag väl inte börja bry mig nu heller. det är ingenting mot vad som händer mde huvudet och näsan när det är pollensäsong hemma!

weeell. kort update. igen. ska försöka bättra mig men det är inget löfte... det är dumt att avlägga löften som man vet att man inte kan hålla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0