work work work

har haft en helt sjuk vecka ska jag tala om för er. uppstigning 4.30 måndag till lördag, 13 timmars arbete varje dag. det är sinnesjukt. men kroppen är van numera, så man biter ihop och jobbar som ett as i alla fall. det börjar bli riktigt riktigt varmt nu och bonnabrännan är komplett. jag är väldigt splittrad för tillfället. jag har så mycket planer så jag överväger att inte åka någonstans. Nya Zeeland över jul och nyår blir det inte. den planen sprack. Blir det då Melbourne (östkusten) för att fira jul med en australiensk familj, eller blir det Kambodja med min nuvarande lilla familj. Det är konstigt att det är billigare att flyga till Kambodja än till melbourne liksom. och det är underbara människor jag bor med så jag tvivlar inte på att jag skulle ångra mig. det känns som att jag inte vill "slösa" bort mitt visum, det är tajt om tid. trots att jag har ett halvår kvar (om jag stannar tiden ut vill säga) så har jag lite halvpanik för att det är så mycket jag vill göra. Fast å andra sidan har jag garanterat mitt andra års visum så det är faktiskt bara att åka tillbaka om jag känner att jag missar något. vad som känns viktigt att göra innan jag åker hem är att resa uppför västkusten, helst i bil. det är mitt mål numera. östkusten är inte så noga, alla är ju på den sidan redan. westcoast is the bestcoast, fast det är inte många som har insett det så de åker automatiskt till Sydney och har det härligt där. östkusten kommer bli nästa mål efter västkusten, fast det kanske tar ett år eller så innan jag kommer dit. bra ide. man kan inte få allt här i världen inte.

anyway. Igårkväll så ville jag på maskerad. det är ju halloween liksom. men vi kom hem från jobbet halv sju, våra tre nya inneboende hade lagat irslänsdk julmiddag så vi åt till vi sprack och sen var det sent och ngen riktig ork fanns till att klä ut sig. Väl inne i Bunbury vardet ganska lugnt, krogen var fullproppad fast det var kul. helt klart värt. idag ska jag sova vila äta och inte göra ett skit. man måste ta vara på de dagar man har ledigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0