dag 3.

Tredje dagen av farmarbete klart, och jag har hunnit bränna näsan och ryggen nu också. Men det gör la inget. Har sträckt armen eller dylikt idag. Kan inte vrida på den liksom, arbetsskada! Inte vet jag, eller så blir det så när man inte är van vid att skära brockoli en hel dag. Det är löning imorgon. Det känns fantastiskt. Det är bara för tre dagar, men så har jag jobbat 33 timmar på de här dagarna också så det borde bli ganska bra tycker jag. Vi får förmodligen söndag ledigt så jag kan åka in och säga hejdå till partypinglorna i stan (Bunbury). Usch. Ännu mer hejdå. Jaja. Jag borde ju vara van vid det här laget. Jag har börjat acceptera att jag bor i ett skithål, och att jag sover på golvet. det går fint, och det är inte så farligt som det ser ut faktiskt. Nu har ni inte sett hur det ser ut, men jag ska lägga upp en bild när jag är stark nog att ta fram kameran.

 

Såhär har och kommer dagarna se ut i stort sett: gå upp mellan 4-6 beroende på när man slutar. I regel kommer man hem runt 18. då duschar man, snackar skit, lagar mat och lunchlåda, sen sitter jag här ett stund och sen somnar man. Igår somnade jag runt halv nio. Man däckar så fort man stänger ögonen. Det är inte mycket fritid, men på något sätt så hatar jag inte det. Inte alls. Det är mycket taiwaneser och asiater. Men de är i överlag supergulliga och roliga, och de arbetar hårt som fan. Vilket gör att man är helt slutkörd runt lunch, men det är bara att bita ihop, dagarna bara försvinner. Jag hoppas min kropp blir van snart. För varenda del i hela kroppen värker. Skönt tänker ni, men det gör liksom ont. Jag kan som sagt inte vrida på min högerarm så jag vetifan hur det ska gå imorgon. Vi får se. Tur att jag inte gnäller i onödan. Fast nu hade jag velat vara hemma och få klaga av mig lite. Men men, det är samma för alla som är här. Alla blir trötta och varma och yra.

 

Och ja. För en gångs skull så dricker jag ca 2 liter vatten om dagen, om inte mer. Bra skit.

mycket farmprat. men just nu så händer inte mycket mer skoj ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0