Im going to be a fa fa fa farmer

jag vet inte vad jag gett mig in på. Innan jag åkte hemifrån var jag inte inställd på det här riktigt, det var det nog ingen som var när jag åkte  förutom en jobbkamrat som hade "På känn" att jag inte skulle åka hem efter mina tänkta tre månader. Det blev som hon trodde och det är jag väldigt glad för. Jag har spenderat 7 underbara måndaer i Bunbury, i en familj som blivit som en andrafamilj här borta och som jag vet alltid kommer ställa upp för mig. det slog mig när vi var uppe på kullen idag att det fördmodligen vi var sista gången vi var där tillsammans, jag Madison och hundarna. allt blev så verkligt på något sätt, jag ska åka till en farm och jobba tio timmar om dagen 6 till 7 dagar i veckan och jag gör det frivilligt?! jag ska lämna mitt trygga fågelbo här. hoppa ut från det och se om jag lyckas flyga eller inte. men det känns faktiskt jättehärligt. men vad jag kommer sakna att bo här. vad jag kommer sakna att bo i Bunbury! dags att blicka framåt, tre månader på farm är vad som behövs för att få sitt andra års visum vilket jag är ute efter. jag är ganska säker på att jag kommer vilja åka tillbaka hit så fort jag kommer hem nämligen.  jag blir klar strax före jul och nyår och då skulle jag vilja resa längs västkusten, helst innan nyår eftersom jag vill fira nyår i Melbourne med en god vän. men det är bara planer och drömmar än så länge. det finns så mycket OM och MEN. så jag tar det som det kommer. min mamma är väl inte så glad (ingen i familjen eller släkten eller vännerna) över att jag kommer stanna mycket längre än väntat. men har man chansen så får man faktiskt passa på! jag kommer aldrig ångra mig, och hur mycket jag än älskar och saknar alla därhemma så är det här jag vill vara just nu! hade jag låtit saknaden få bestämma så hade jag vart hemma för längesedan. min familj och riktiga vänner kommer finnas kvar där för mig och det är det som är så himla bra.

nog om förvirrigheter. Jag firar att min sista dag som Nanny är över med Cola, ostringar och julmusik. (jag har en enorm förkärlek för julmusik och har alltid haft. ska bli fantastiskt med en jul med 35/40 grader)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0