svettigt

här sitter jag och är alldeles svettig och äcklig. anledning: det är 50 grader ute vilket jag inte fattade imorse så jag tog på mig leggins och långtröja. hela Bunbury verkar ha ledigt (eftersom det är långhelg) och alla ska in i samma affärer som jag. Jag har shoppat upp hela min förmögenhet (okej det var inte så mycket men ändå!) så nu behöver jag veckans lön för att klara mig till nästa vecka. sen vettifan, förhoppningsvis får man lön varje vecka från farmen så jag kan klara mig. oroa dig inte mamma. Jag är numera en stor ryggsäck, en sovsäck, tallrik-bestick-mugg-kit, arbetsbyxor, arbetshandskar, stövlar, två luvtröjor, en annan tröja och två t-shirts rikare. nödvändiga saker som jag var i stort behov av då jag inte har med mig skogshuggargrejer. till och med jag inser att två luvtröjor var väldigt onödigt nu i och för sig eftersom jag kommer arbeta i 45 grader inom en månad... men jag tänkte inte så långt och de var billiga. får inte glömma att jag köpte internet, telefonkort, tops och andra nödvändigheter. förhoppningsvis får jag igång internet därborta, annars har jag kastat 400 kr i sjön. jag är inte alls säker på om det kommer funka eller ej. men det märker vi. det kommer inte bli lika tajt med uppdateringar förmodligen. men jag ska försöka. nu ska jag börja rensa min superhärliga garderob och sålla bort resten av alla grejer och kanske passa på att slänga alla byxor med hål i, eller alla tröjor som jag använt en miljon gånger sedan jag flyttade hit som tappat både färg och struktur.  eller så tar jag med mig allt det där och sliter ut det lite till på la farma. och vart ska jag göra av alla "finkläder", först nu fattar man att jag haft med mig onödigt mycket. måste säga adjö till mina älskade vita converse som knappt håller ihop längre. separaionsångest. jaja. hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0